MOTORING INFO
Cufunda-te in fascinanta lume a exclusivismului
Acasa English

miercuri, 1 septembrie 2010

De Tomaso Ghepardo

De Tomaso, o marca prea putin cunoscuta de cei mai multi dintre noi, este una dintre cele mai exclusiviste marci ale anilor '60 si '70. Din pacate acest brand a ajuns ca in ultimii zece ani, sa fie in permanenta la un pas de faliment.

Ghepardo este un concept prin care cei la De Tomaso vor sa fie intre din nou pe scena auto. Acest concept e un tribut adus unui model mai putin cunoscut, Deauville, care in 1971 era cel mai rapid sedan. Insa cel mai cunoscut model al marcii ramane Pantera. Ghepardo este creatia designer-ului danez Frederick Tjellesen.

Tjellesen se pare ca a dorit sa-i aplice lui Ghepardo tema "coupe cu 4 usi", usile din spate fiind montate... in cel mai neasteptat mod cu putinta. Se pare ca adversarii care fac parte din segmentul lui Ghepardo sunt Aston Martin Rapide, Porsche Panamera si Fisker Karma. Cred ca daca va ajunge pe piata le va crea probleme extrem de serioase concurentilor mai sus amintiti. Pe de alta parte, s-ar putea ca portierele din spate, sau ma rog, aripile, sa il transforme intr-o masina mult prea avangardista pentru gusturile clientelei actuale, cu siguranta si in ceea ce priveste pretul, va avea mult de suferit la capitolul "vanzari". Pentru ca privind-o, imi dau seama ca nu va fi nici pe departe ieftina.

O parte dintre elementele estetice existente pe Ghepardo, au fost preluate de pe modelele Mangusta si Pantera. Masina este extrem de aerodinamica, valoarea cx-ului fiind de 0,25. Partea din spate a fost gandita pentru obtinerea unei forte de apasare mari, la orice viteza.

Dimensiunile sunt cu adevarat impresionante, demonstrand ca desi Ghepardo este o "felina" cat se poate de luxoasa, beneficiaza de niste calitati sportive semnificative. Astfel: lungimea masoara 4,82 metri, latimea 1,97 metri, ampatamentul 2,99 metri iar inaltimea numai 1,3 metri. Efectul acestor valori e puternic sporit si de design-ul high-tech.

Sub capota lui Ghepardo se ascunde un propulsor V6 twin-turbo Ecoboost, de origine Ford, avand 3,5 litri si o putere de 465 CP. Pentru ca emisiile nocive si consumul sa fie cat mai mici, cei de la De Tomaso i-au adaugat lui Ghepardo un sistem de propulsie fuel-cell, care inseamna cate un motor electric amplasat la fiecare roata, fiecare producand cate 110 cai, energia electrica pentru acestea fiind produsa de acest sistem fuel-cell, bazat pe metanol, plasat sub portbagaj.

Ar mai fi de spus si faptul ca aceasta masina are un portbagaj de 500 litri, care datorita portierelor spate neconventionale, are acces doar din lateral, atunci cand sunt deschise.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu