Ferrari California. Eu o vad ca pe o punte care uneste Italia cu America intr-un mod cat se poate de original. Modelul California e nimic altceva decat "reincarnarea" unui model legendar din anii '50 (1957 mai exact) al companiei din Maranello: 250 California. Era o masina care, ca orice Ferrari, a fost o adevarata emblema a rafinamentului, exclusivismului si maiestriei.
Imi plac foarte mult prizele de aer, al caror efect, acela de a-i evidentia agresivitatea si sportivitatea, e puternic sporit de evacuari, care au fost montate intr-un mod cu totul... neobisnuit.
Actualul model California e prima masina Ferrari cu motor amplasat pe partea din fata, care e un V8 ce dezvolta 460 de cai la 7750 de rpm si 485 Nm la 5000 de rpm. Atinge o viteza maxima de 310 km/h (193 mph). Ajunge de la 0 la 100 km/h (62 mph) in mai putin de 4 secunde.
Exista doua cutii de viteze optionale in cazul acestui model: cea folosita pe bolizii din Formula 1, dublu ambreiaj, 7 trepte plus revers sau cutia manuala cu 6 trepte plus revers.
Gumele care incalta aceasta bijuterie sunt: fata - 245/40 ZR19" (optional 245/35 ZR20"); spate - 285/40 ZR19" (optional 285/35 ZR20").
Franele sunt sunt din carbon ceramic.
Consumul mediu e de 13 litri/100 km.
Pretul unui Ferrari California este de 192 000 de dolari.
Nu dispune de senzualitatea halucinanta a unui 599 GTO, dar admirandu-i liniile incitante, imi dau seama ca asta nu conteaza, pentru ca din orice unghi as privi-o, nu reusesc sa imi stapanesc pofta nesatioasa de a gusta macar o data din senzatia reala a unei plimbari la volanul acestui nobil calut din Maranello.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu