MOTORING INFO
Cufunda-te in fascinanta lume a exclusivismului
Acasa English

vineri, 5 martie 2010

Koenigsegg Agera


Cu ocazia împlinirii a 15 ani de activitate, Christian von Koenigsegg îşi face un cadou serios: noul model Koenigsegg Agera, un supercar de 910 CP care va fi produs în 20 de exemplare anual.

În româneşte, ştim ce înseamnă "ager". În greceşte, cuvântul "ageratos" înseamnă "fără vârstă", "care nu îmbătrâneşte". Iar în suedeză, limba maternă a noului supercar Koenigsegg Agera, înseamnă "acţiune".Termeni care i se potrivesc toţi ca o mănuşă noului supercar, care va putea fi admirat în premieră la Geneva 2010.

Koenigsegg Agera se doreşte un tribut adus celor 15 ani de existenţă ai micii fabrici suedeze, dar şi o punte de legătură cu primul concept realizat de Christian von Koenigsegg, CC, care a dictat filosofia modelului de serie ulteior CCX, un supercar care a adus numele suedez în centrul atenţiei publicului cu mulţi bani şi ahtiat după maşini exclusive şi performante.

Agera se bazează pe serviciile unui motor V8 bi-turbo, de 4,7 litri, acelaşi de pe Koenigsegg CCX. Noul sistem de admisie şi de supraalimentare duc puterea propulsorului la 910 CP/6.850 rpm, iar cuplul atinge valoarea de 1.100 Nm/5.100 rpm , din care 1.000 Nm sunt disponibili în plaja 2.680 - 6.100 rpm. Nu e de mirare că sunt anunţate performanţe extreme: 0-100 km/h în 3,1 secunde, 0-200 km/h în 8,9 secunde, iar viteza maximă ajunge la 390 km/h.
Agera se bazează constructiv pe modelul CCX, dar aspectul reuşeşte să evidenţieze foarte bine noul model : spoilerul şi capota faţă sunt altfel profilate, farurile au primit lumini de poziţie LED, reuşit integrate, stopurile sunt acum monobloc, renunţându-se la soluţia perechii cu câte trei blocuri optice, iar eleronul este mai simplu, dar nu mai puţin eficient.

Uşile au rămas cu aceeaşi deschidere inedită în sus, oferind accesul într-un interior puternic personalizat şi care beneficiază, în premieră mondială, de un nou sistem de iluminare interioară, botezat "Ghost Light" - lumina străluceşte prin butoanele de aluminiu, datorită unor nanotuburi, simbolurile fiind foarte vizibile, iar aparenţa generală una foarte stilată.

Noul sistem de afişare a informaţiilor este intuitiv şi poate oferi atât informaţiile principale, legate de aerul condiţionat, sistemul multimedia sau navigaţie, cât şi date personalizate, cum ar fi G-meter sau conometru. Şi, pentru că vorbim de un supercar exclusivist (doar 20 de bucăţi vor fi construite anual), interiorul este personalizat cu materiale dintre cele mai scumpe, fibra de carbon şi pielea (având cusătură vizibilă) fiind din belşug.

Agera mai vine cu nişte noutăţi la nivelul electronicii: modul de funcţionare al ABS-ului poate fi ajustabil de către şofer, iar noul sistem de control al tracţiunii are atât funcţia de adaptare automată la stilul de conducere şi condiţiile de rulare, da permite şi setarea manuală. Din lista specificaţiilor sport nu lipsesc discurile ceramice sau pneurile speciale, concepute împreună cu Michelin.

Preţul noului Koenigsegg Agera va fi comunicat la Salonul Auto Geneva 2010, unde se vor primi şi primele comenzi, care urmează să fie onorate peste 6 luni.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu