MOTORING INFO
Cufunda-te in fascinanta lume a exclusivismului
Acasa English

marți, 8 decembrie 2009

Bugatti Galibier 16C - SUPER LIMUZINA MOMENTULUI











Bugatti, o marca necunoscuta de foarte multi pana acum cativa ani, cu un trecut glorios in lumea auto. A redevenit o marca arhicunoscuta sub egida Grupului Volkswagen. Veyron a fost modelul prin care compania a renascut. Costa peste un milion de euro, mai mult datorita materialelor extrem de sofisticate din care e construit si a motorului, care debordeaza din toate punctele de vedere, mai putin datorita design-ului. A urmat versiunea roadster a lui Veyron care pana nu demult parea cea mai deosebita masina (ca si aspect cel putin) a celor de la Bugatti.

Asta pana la aparitia lui Galibier 16C, un coupe cu patru usi pe care atunci cand il privesti, descoperi ca e un diamant pe patru roti, superb, care face ca pulsul inimii sa iti stea in loc. O mie de cuvinte nu cred ca ar putea sa exprime frumusetea acestui model.
La exterior, remarcam schema cromatica cu doua nuante, cromat si negru. Partea "bling" este de fapt aluminiu polişat, iar partea închisa la culoare este un material denumit CFRP (plastic consolidat cu fibra de carbon). Partea frontala prezinta aceeaşi grila de tip potcoava , incadrata de blocuri optice mai mari si de LED-urile nelipsite. Spatele are tot o curbura ampla, dar blocurile au, aparent, o arhitectura mai convenţionala. Totuşi daca va aduceti aminte teaserul oficial, conventionalitatea aparentă se transforma în nonconformism, pentru ca acest model are 8 evacuări şi al treilea stop de frână se prelinge de la plafon perpendicular pe baza lunetei.
La interior, simplitatea parca se intalneste cu eleganta debordanta, lemnul este omniprezent, în mijloc troneaza vitezometrul şi ceasul care arata cati cai trag din rasputeri la un moment dat. Aceste indicatoare au geamuri de cristal şi poarta semnatura exclusivistului creator de orologii elvetian Michel Parmigiani. Dupa cum se poate observa, aluminiul sau fibra de carbon nu se regasesc în peisaj, design-ul e mult mai sofisticat, mult mai exclusivist decat cel al lui Veyron, dar mult mai putin sportiv. E foarte posibil ca motorul sa fie foarte asemanator cu cel al lui Veyron ca si putere, ca si cuplu, dar nu cred ca datorita acestui motor aceasta capodopera va atinge viteza de 405 km/h, dar sigur va atinge binisor peste 300, asa, ca sa dau un pronostic.
Potrivit unor surse oficiale, masina va depasi cu mult pragul de 1 milion de euro.
Cam astea ar fi de spus despre Bugatti Galibier 16C.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu