vineri, 18 decembrie 2009
McLaren MP4-12C
McLaren MP4-12C este supercarul pe care toţi fanii senzaţionalului McLaren F1 îl aşteaptă.
McLaren F1 a fost mult timp cel mai competent supercar pe care îl puteai cumpăra, iar vestea unui înlocuitor nu putea să stârnească decât curiozitate şi entuziasm. Cu un nume destul de greu de reţinut (MP4 este numele de cod al maşinilor de Formula 1 şi C se pare că vine de la carbon), urmaşul McLaren F1 vine, de asemenea, cu multe inovaţii. Nu, nu mai are neconvenţionalul post de conducere central şi nici aur pe dedesubt, dar se anunţă un supercar foarte agil şi uşor.
În primul rând, este integral creat din fibră de carbon, chiar scheletul fiind plămădit din acelaşi nobil material. Astfel se preconizează că va cântări în jur de 1.300 kg. Excesul, în sensul pozitiv, de fibră de carbon are însă ca revers un preţ destul de mare, cu sume ce vor gravita în jurul a 200.000 de euro.
În al doilea rând, pentru liga supercarurilor vine cu o capacitate a motorului destul de mică, propulsor care, de data asta, este dezvoltat integral de McLaren şi nu mai este preluat de la BMW, ca şi în cazul lui F1. Dar puterea unităţii de 3.8 litri V8 twin-turbo este mai mult decât respectabilă, ajungând la 600 CP, iar britanicii spun că are cel mai ridicat raport CP pe grame de CO2 pentru o maşină cu combustie internă în acest moment. Britanicii de la CarMagazine speculează că ar fi vorba de o valoare medie de 300 g/km emisii CO2, adică de-a dreptul impresionant.
Puterea este coordonată de o cutie cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte, cu o funcţie nouă interesantă. Probabil cu toţii ştiţi cum funcţionează o cameră cu auto-focus: apeşi până la jumătate declanşatorul pentru a se focaliza, după care apeşi total şi ai obţinut poza. Aşa acţionează şi cutia de la McLaren MP4-12C: apeşi padela până la jumătate, treapta este selectată, iar apăsarea totală rezultă astfel într-un schimb aproape simultan.
Cu aceste specificaţii, deşi nu avem cifre oficiale, ne aşteptăm ca McLaren MP4-12C să sprinteze până la 100 km/h într-un timp ce coboară spre 3 secunde. Trei moduri vor fi disponible în sistemul de management al acestui model: Normal, Sport şi High Performance, oferind multă sau mult mai multă adrenalină celui aflat la volan.
Dar nu doar în linie dreaptă se anunţă foarte competent acest model. Cu un centru de greutate relativ jos şi cu o masă mică, supercarul ar trebui să se simtă în largul său pe curbe, mai ales că are un sistem denumit Brake Steer, care frânează roata de pe interiorul curbei pentru a preveni subvirarea. Aerodinamica este, de altfel, făcută pentru a contribui în acest sens, MP4-12C având o podea plată şi absolut toate elementele caroseriei (spoilere, prize de aer, etc.) au un rol funcţional.
În privinţa designului, se poate observa că este un fel de evoluţie a lui McLaren F1, păstrând o alură similară, dar asortând-o cu elemente moderne, cum ar fi luminile cu LED-uri atât în partea frontală, cât şi în cea posterioară. O bilă albă pentru uşile care se deschid vertical prin apăsarea unor padele. Interiorul este destul de simplu, singurul element hig-tech fiind un ecran tactil de 7 inch de pe consola centrală. În schimb, simplitatea habitaclului are ca plus o vizibilitate excelentă, un lucru mai rar la supercaruri.
Acest model va intra în producţia de serie în 2011 şi va fi destul de scump la vedere. Nu la fel de exclusivist ca McLaren F1, produs în doar 106 bucăţi, dar anual se vor fabrica în jur de 1.000 de bucăţi, mult mai puţin decât Ferrari sau Lamborghini.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu